אחד הדברים החשובים בבניית מסעות לקוח, זה אכן בחירה של מערכת מרקטיניג אוטומשיין (דיוור, סמס, ווטסאפ, פוש) ועל כך אכתוב בלוג אחר... אך, ולעיתים, כל מאמצי השיווק והחשיבה מתמקדים ביכולת לייצר מסעות לקוח מאוד ממוקדות בעולמות של האתר בלבד ובפרט עולמות פאנל המכירה.
ברור שאמליץ ללקוחות האי קומרס הקלאסיים לייצר נקודות מגע ומעורבות של לקוחות, סביב פעילות האתר.
וזו רשימה חלקית ובסיסית:
עידוד רישום לאתר
מייל welcome
נטישת אתר
הצעות מוצר דומות למוצר שבדק
נטישת עגלה בשלבים מוקדמים
נטישת עגלה בשלבי מתקדמים ובשלב תשלום
תזכורת למלאי שחזר לאתר
תודה עם ורסיות שונות ללקוח מתמיד וללקוח חדש
בקשה לחוות דעת
להעיר לקוחות רדומים (כאלו שלא ביקרו אצלנו X זמן)
ועוד ועוד
כל אחד מהרשימה מעלה, רצוי לייצר לה כמה ורסיות, כמה קראייטיבים, כמה מסרים, לבחון מה העיתוי הטוב ביותר, מה הערוץ הנכון ביותר, הממיר ביותר והיוצר תגובה והמרה הגבוהה ביותר .
חשוב לדעת, יצירת מסעות לקוח טובים ואפקטיביים לוקחים לא מעט זמן, סבלנות, נחישות ... ויצירתיות.

ואחרי שיצרנו את את מסעות הלקוח הבסיסיים יש לחשוב בצורה יותר רחבה.
הדבר המרתק ביותר בעיניי זה הלך הרוח הפנימי של הצרכן, מה הוא אהוב שמציעים לו, ממה הוא חושש, מה מפחיד אותו, מה מטריד אותו, מה המניעים האמיתיים עמוק עמוק בפנים שמניעים אותו לרכוש נעל ספורט, מקרר, חופשה לחו"ל או להשקיע את הכסף הפנוי שלו.
בוובינר שהעברתי בנושא מסעות לקוח אפקטיביים שאקטיבטרייל אירחו אותי הצגתי קצרות מסעות לקוח שביצעתי באל על הנובעות מתוך הבנה עמוקה של צרכי הלקוח, החששות שלו (כן ויש חששות רבים לפני חופשה בחו"ל) את ההבנה העמוקה הזו אספתי מהקשבה רבה לשיחות במוקד המכירה של אל על, שיחות רבות של לקוחות אחרי רכישה באתר וכמה ימים לפני הטיסה (הלכי רוח שונים…) איך יצרנו קלילות ומשחקיות בתחום הזה. ואיך לא מתמקדים רק ברכישה, וכמה התמורה הישירה מכל פעילות, קיימות פעילויות במסעות הלקוח, שלא ניתן למדוד באופן ישיר וזה חלק מפעילות מותגית כוללת שיוצרת תפיסה חיובית על המותג, חשק ורצון לשוב לרכוש שוב ושוב, ולאו דווקא בשל המחיר הנמוך.
באותו וובינר נתתי הצצה איך E-toro בונים מסעות לקוח אפקטיביים, שלוקחים בחשבון הלכי רוח, חששות, הימנעות מלעשות את הצעד הבא. E-toro זו חברה שבשל רגולציה תהליך הרישום הינו ארוך יחסית ודורש מהלקוח מעורבות מאוד גבוהה ולא מעט פרוצדורה. מרתק לראות איך הם מתמודדים עם האתגרים ומעלים את הלקוחות במעלה הסולם ללקוחות פעילים ומשם ללקוחות נאמנים ופסגת ההצלחה ללקוחות ממליצים.
אז אם תרצו חשיבה יצירתית פורצת דרך בבניית מסעות לקוח הן בסיסיים, אבל, גם כאלו שיוצאים מהקופסא. שמביאים תוצאות לאורך זמן. מוזמנים לפנות אלינו
Comments